niedziela, 15 października 2023

Cykl Zapiski Stali Arkady Saulski – słaby koniec.

 

Fabryka Słów - Arkady Saulski, Zapiski Stali, Czerwony Lotos, Pani Cisza, Bitwa Nieśmiertelnych.

1.      Kim jest Arkady Saulski.

  • ·         Tutaj zaczną trochę o samym autorzy by przybliżyć kim on w ogóle jest. To Gdański autor od Wydawnictwa Fabryka Słów. Już wcześniej zapoznałem się z dwiema jego książkami „Serce Lodu” i „ Krew Kamienia” które mi się bardzo podobały.
  • ·         Więc gdy dowiedziałem się, że tworzy trylogię książek związanych z Japonią, to byłem bardzo zadowolony i po przeczytaniu pierwszej, moja chęć na poznanie wszystkich części, tylko się wzmogła. Niestety, ostatecznie autor mnie zawiódł końcem cyklu. Zapraszam do tekstu.

2.      Cały Cykl o czym jest.

  • ·         Cykl Zapiski Stali, dzieli się na 3 książki, które opisują walki Nipponu z potężnymi Mandukami. Czerwony Lotos, Pani Ciszy i Bitwa Nieśmiertelnych, opisują bohatera Kentaro, który musi poradzić sobie ze stratą, zemstą i ocaleniem ojczyzny.
  • ·         Kentaro to bardzo interesujący bohater, wychowany jako narzędzie, dokonuje krwawej zemsty by na dalej bronić swojego honoru, przy okazji niszcząc kolejne okazji mogące ratować jego kraj.

Fabryka Słów - Arkady Saulski, Zapiski Stali, Czerwony Lotos, Pani Cisza, Bitwa Nieśmiertelnych.


3.      Co mi się nie podobało.

  • ·         Przede wszystkim ostatnia część i jej zakończenie a także całego wątku wojny z Mandukami. Nie chce wrzucać tu spoilerów, ale byłam zaskoczony i rozgoryczony tym zakończeniem gdyż robiły z Kentaro beznadziejnego głównego bohatera.
  • ·         A na to nie zasługiwał, okazywało się, że jego czyny niszczyły szanse Nipponu na walkę z wrogiem a on sam wybierał swoją dumę i honor zamiast próbę ratowania ojczyzny. Do tego wątek samych Bogów w książce był bez sensu.

Fabryka Słów - Arkady Saulski, Zapiski Stali, Czerwony Lotos, Pani Cisza, Bitwa Nieśmiertelnych.

4.      Podsumowanie.

  • ·         Podsumowując mój tekst, po pierwszych dwóch częściach, byłem w miarę zadowolony, szybka fabuła, ciekawy i potężny wróg a także bohater który zaznał wiele smutku ale ma wiele do ratowania.
  • ·         Jednak ostatnia część to wszystko zniszczyła, poprzednie wysiłki okazały się bez sensu a sam koniec całej trylogii jest bardzo słaby i niestety utrzymuje sentencje” Nie ważne jak się zaczyna, tylko jak się kończy”.
  • Dziękuje za przeczytanie, a co Ty sądzisz o serii Zapiski Stali ?? Napisz komentarz. 

  • Zapraszam na inne moje teksty z Cyklu „Co mi się nie Podobahttps://okonapopkulture.blogspot.com/p/co-mi-sie-nie-podoba.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz