piątek, 6 maja 2022

Boruto – dlaczego nie jest to Naruto.

Manga, anime Boruto

Naruto to nie tylko nostalgia i moje dzieciństwo ale też bardzo fajna manga czy anime które potrafiło przykuć moją uwagę walkami, historią czy samymi bohaterami. Mógłbym wiele opowiadać jak bardzo podobała mi się ta seria, jednak również wiele mogę mówić o tym co mi się w niej nie podobało. Drugoplanowi bohaterowie słabo rozwinięci, wrogowie płascy jak deska, 11 konohy która w drugiej części anime zaginęła gdyż bardzo mało jest o nich informacji. Tez mógłbym to dalej ciągnąc jednak cała historia miała ręce i nogi i bardzo dobrze się to czytało czy oglądało. Jednak tego samego nie mogę powiedzieć o Boruto, co mi nie pasuje w tym i dlaczego to nigdy nie będzie Naruto. Zapraszam do tekstu.

Zacznę od tego że samą historię Boruto znam głównie z mangi gdyż anime po 2 odcinkach porzuciłem bo mi się nie podobało. Było dziwne, strasznie cukierkowe i bohaterowie mało angażujący. Więc swoją wiedze i przemyślenia będę czerpał z mangi, no i może parę wątków anime które słyszałem od dziewczyny.

Manga, anime Boruto

Pierwszy i chyba najważniejszy problem z serią Boruto jest taki że nie lubię głównego bohatera a wręcz czuje złość gdy go widzę i patrzę jak sobie poczyna. Chłopak jest zbyt dopakowany jeśli chodzi o moc, jest ciągle wkurzony na cały świat a do tego twórcy starają się go robić na podobiznę Naruto co źle wygląda przez jego charakter. Nie ma on zacięcia i prostej naiwności Naruto, jest dumny i zarozumiały. Ma całkowity brak szacunku do innych ale w takim dużo gorszym stanie niż kiedyś Naruto gdyż jest agresywny gdy ktoś każe mu coś robić. Jego stosunki z innymi ludźmi są poprawne ale rzadko kogoś słucha uważając że on wie wszystko lepiej. Jedynie do Sasuke ma jakiś w miarę szacunek, jednak głównie przez to że uczył go techniki byle do piec ojcu.

Drugi problem który tutaj występuje to świat mangi który zmienił się całkowicie od czasów młodego Naruto. Technologia poszła bardzo do przodu i teraz ona przoduje wśród ninja. Nie jest to złe jednak gorzej to wygląda gdy widzimy Naruto który ciągle pracuje a także wszędzie są jego klony które pracują lub pomagają jakby nikt inny oprócz hokage tego nei mógł robić. Chodzi mi o zatracanie pozycji w wiosce gdyż przez większość czasu wszystko robią Naruto lub Shikamaru a reszta jest zwoływana tylko przy okazji. Brak tutaj równowagi, przez co rodzi się pytanie czy Konoha ma niedobór ninja. Problem przez to rodzi pozycja samego Boruto w wiosce który spokojnie może zakraść się do siedziby Hokage, brać udział w przesłuchaniu czy innych tego typu wydarzeniach.

Manga, anime Boruto

Ostatni problem to bardzo silny Boruto jak i reszta jego ekipy w tak młodym wieku. To jest wręcz nierealne ale oni biorą udział w misjach do których dostęp Naruto miał dopiero w przeskoku czasowym a i tak miał pomoc Kakashiego czy Lisiego Demona. A tutaj często w walce nie bierze udział żaden jonin a Konohamaru jest tylko jako dodatek z Naruto bo walczy to on nie potrafi. To wszystko poważnie razi w oko czytelnika który nie może uwierzyć na tak poważne błędy w oszacowaniu siły wroga. Rozumiem że wrogowie mogą być silni ale tutaj już na samym początku mierzymy się z wrogami którzy są na etapie Jonina lub wręcz samego Kage. Bardzo źle to wróży na przyszłość bo problem będzie się pojawiał co dalej jak każdy silny przeciwnik już teraz jest pokonywany przez dzieciaka.

Podsumowując, Boruto to jest po prostu bardzo zła kontynuacja świetnej serii Naruto gdzie jest dużo błędów i nieporozumień przez co źle się czyta całość. Moje rozżalenie jest tym większe gdyż Naruto to anime z dzieciństwa do którego mam ogromny sentyment i który bardzo przyjemnie się oglądało. A teraz jest Boruto i ciężko mi znaleźć coś magicznego z jego poprzednika. Czuje że to nie jest już to samo i to nie tylko przez te błędy które wymieniłem ale też przez inne problemy. A wy komentarzach piszcie czy zgadzacie się ze mną w sprawie Boruto i jego błędów a może wam się on podoba. Dziękuje za przeczytanie, a co Ty sądzisz o Boruto ?? Napisz komentarz.

Zapraszam na inne moje teksty z Cyklu „Co mi się nie Podoba

https://okonapopkulture.blogspot.com/p/co-mi-sie-nie-podoba.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz