piątek, 22 kwietnia 2022

Bastard Rycerski – jaki to jest słaby bohater.

Książki Robin Hoob o Skrytobójcy


O czym są książki

  • Książki opowiadają historię która dzieje się w Królestwie Sześciu Księstw a głównym bohaterem jest Bastard Rycerski Przezorny, syn z nieprawego łoża byłego następcy tronu. Zostaje on zabrany do zamku Króla gdzie ma zostać skrytobójcą. Zapraszam do tekstu.

2.      Co mi się podoba w książkach

  • Podoba mi się klimat tych powieści, jest prosty i bardzo wciągający. Ciągle coś się dzieje i choć nie mamy za dużo walk czy potyczek to nie czuje żeby te książki były nudne. Wręcz przeciwnie, angażują czytelnika rozmowami i kreowanym światem który jest bardzo dobrze opisany. Mniej cenię samych bohaterów ale bardziej więzi między nimi zawarte, to jest ładnie rozwijane przez kolejne części tej 9 częściowej sagi.

Książki Robin Hoob o Skrytobójcy

3.      Kim jest Bastard

  • Bastard to syn Księcia Rycerskiego a dokładnie jego bękart, który stał się swoista kulą u nogi całej rodziny, zostaje wyszkolony na skrytobójcę a dodatkowo są mu udzielane lekcje magii gdyż posiada do niej dar. Jest sprytny, mądry ale często za bardzo wszystko przezywa i z późniejszym czasie staje się melancholijny. Jednak to nadal sprawny wojownik który potrafi wybrnąć z każdej opresji.

4.      Co mi się nie podoba w nim

  • Bastard to przede wszystkim miękki facet który z wiekiem nie potrafi kierować swoim życie i jest bardzo podatny na innych. Głównie mi chodzi o rodzinę i mentora, w takim sensie, że nie potrafi wyrażać swoich uczuć, często jest strofowany przez nich choć jest starszy i bardziej doświadczony, nie potrafi postawić na swoim, choć jest starszy to jego zachowanie nadal jest dziecinne. Nie uważam, że powinien się obrażać czy używać ciętego języka ale brakuje mu pokazywania mądrości  i doświadczenia jakie nabywa z wiekiem, irytowało mnie to zwłaszcza gdy był starszy i nadal nie potrafił postawić na swoim lub okazać innym, że się na czymś zna. Jest zbyt płochliwy i chwiejny, łatwo nim manipulować. Niestety to jest jeden z niewielu głównych bohaterów którzy według mnie bardzo słabo się rozwijają.

Książki Robin Hoob o Skrytobójcy

5.      Podsumowanie

  • Kończąc moją wypowiedź, uważam serię Robin Hobb o Bastardzie Rycerskim, za bardzo dobrą i przekonującą jednak z czasem coraz bardziej byłem niezadowolony z głównego bohatera. Przestał mnie on pociągać, bardziej wciągała mnie sama fabuła niż bohaterowie. A to nie dobrze gdyż interesujące postacie to klucz do świetnych powieści fantastycznych. Jednak żeby nie było, głównie mam pretensje do starzejącego się Bastarda, chodzi mi o jego brak większej pewności i siły a także mniejszej zależności od innych postaci. Z wiekiem powinien on być bardziej niezależny a niestety nadal łatwo nim manipulować. Dziękuje za przeczytanie, a co Ty sądzisz o książkach Robin Hobb ?? Napisz komentarz.

6.      Ciekawostki:

  • ·         Trylogia Skrytobójcy: Uczeń, Królewski i Wyprawa Skrytobójcy
  • ·         Trylogia Złotoskóry: Misja, Złocisty, Przeznaczenie Błazna
  • ·         Tryloga Bastard i Błazen: Skrytobójca Błazna, Wyprawa Błazna, Przeznaczenie Skrytobójcy
  • ·         Autor Robin Hobb
  • ·         Wydawca MAG

Zapraszam na inne moje teksty z Cyklu „Co mi się nie Podoba

https://okonapopkulture.blogspot.com/p/co-mi-sie-nie-podoba.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz