wtorek, 15 lutego 2022

Arcane



Serial Arcane

Arcane dumnie wkroczyło na scenę Netfliksa ze swoimi 9 odcinkami, które kompletnie zdmuchnęły konkurencję. Odcinki, były wydawane co tydzień, jednak już pierwsze 3 epizody sprawiły, że serial stał się jednym z najczęściej oglądających serii. Były w TOP5 w około 40 różnych krajach. Nie znałem wcześniej tych danych, najpierw obejrzałem zwiastun, spodobał mi się i tak zagłębiłem się w serial. A to jest moje parę spostrzeżeń, na jego temat. Zapraszam do tekstu.

Serial Arcane


Fabuła opowiada nam historię dwóch sióstr, Vi i Powder. Są one ze sobą mocno związane, jednak wydarzenia z pierwszych 3 odcinków powodują ich rozdzielenia. W tym samym czasie, widzimy powstanie magii zwanej Hextech przez dwóch Inżynierów. Po latach ich losy powoli łączą się z siostrami. Fabularnie serial to majstersztyk, świetnie prowadzi kolejne wątki, ukazując nam powstającą powoli wojnę między dwoma miastami. Piltover i Zaun to dwie strony jednej monety, jednak powoli to się zmienia. Cały czas czułem się pochłonięty fabułą, tym jak kolejne wątki świetnie się domykają.

Bohaterowie są bardzo fajnie prowadzeni, poznajemy ich dylematy, problemy i pragnienia. Gdy po kolei ich drogi się przecinają, gdy zaczynają walczyć, wtedy zapiera mi dech w piersi jak świetnie został zrobiony ten serial. Każdy szczegół ma znaczenie a gdy do pojedynków używane są specjalne bronie, dodatkowo muzyka, to wiem, że to jest wielkie wydarzenie. Nie znam gier, nie znam historii tych postaci z gier ale nie muszę, tu jest wszystko powoli wyjaśnianie i prezentowane.   

Serial Arcane


Największe wrażenie na mnie zrobiła jednak ścieżka dźwiękowa. Była ona idealnie dopasowana do serialu lub postaci. Zespół Imagine Dragons, który zresztą sam jest fanem gier Leauge of Legend, wykonał świetną robotę. Klimat przepełnia każdy odcinek tak bardzo, że można było się całkowicie pochłonąć w oglądaniu kolejnych odcinków. Świetnie to się komponuje z cudowną grafiką postaci czy miast. Brud i nędza jednego miasta i cudowna niewinność drugiego miasta.

Podsumowując mój wywód, obejrzałem serial, zakochałem się w nim i chce go więcej. Czy będą grał w gry, pewnie nie, to nie mój klimat, jednak na pewno dużo czasu poświęcę na czytaniu o tych postaciach z gry. Jestem ciekaw co będzie dalej, jak twórcy poprowadzą historię i przede wszystkim czy muzyka i animacja nadal będzie na tak wysokim poziomie. Mam nadzieje, że tak, na razie zostało mi oglądanie teasera i czekanie na jakiekolwiek informacje o 2 sezonie. Dziękuje za przeczytanie, a co Ty sądzisz o Arcane ?? Napisz komentarz. 

Moja ocena to 9/10.

Zapraszam na inne moje teksty z Cyklu „Recenzje

https://okonapopkulture.blogspot.com/p/recenzje.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz